Pajor Nóra írása

Olvasási idő: 3-4 perc

Sosem késő újragondolni a social média kommunikációnkat, de egy új év mindig jobban magában hordozza a megújulás lehetőségét. Ilyenkor nemcsak terveket szövögetünk, hanem át is gondoljuk, mit csináltunk jól és mi az, amin változtatnunk kell. Habár az internet nem felejt, jó ha tudjuk, hogy egy-egy poszt élettartama csupán 2-3 nap, így ha valami nem működött, azt bátran engedjük el és próbáljunk ki új dolgokat!

1. Az alapok fontosak: időről-időre ellenőrizzük az irányt!

A social media annyit tesz, közösségi média. A felületek használatakor fontos mindig szem előtt tartanunk, hogy itt közösséget kell építenünk!

Hogy hatékony legyen a kommunikációnk, fogalmazzuk meg, mi a közös a követőinkben és erre reflektálva szólítsuk meg őket, alakítsuk ki tartalmainkat! Imádják a divatot? Élnek-halnak a kávéért? Egészségtudatosak? Ezt a rendező elvet sose tévesszük szem elől és máris következetes lesz a kommunikációnk!  

Az alapokat tekintve egy sokak számára kevésbé kedves feladatot is meg kell említenünk, mégpedig az éves tervezést. Nagyon hasznos, ha átgondoljuk, mi fog az adott évben történni üzletünkkel, márkánkkal, milyen terveink vannak és milyen szezonalitásokat kell figyelembe vennünk a kommunikáció során.

2. Mindig mozgásban

A social media platformok esetében egy a biztos, az állandó változás. Maguk a platformok is folyamatosan érkeznek újításokkal, de a felhasználói szokások is alakulnak, érdemes figyelnünk ezekre.

Ugye te is észrevetted, hogy már szinte minden vállalkozásnak van webshopja? A vásárlási szokások átrendeződését iszonyatosan felgyorsította a pandémia és már ott is találjuk magunkat, hogy amiért korábban bementünk a plázába, most lekattintjuk a neten. Juhúúú! – mondanák a webshop tulajdonosok, de ez egyben növekvő konkurenciát is jelent.

Habár több időt töltünk otthon, a mobilon böngészés előtörését nem lehet megállítani. És persze ez nem csak neten szörfölést jelent, hanem vásárlást is, így ma már kötelező mindent mobilra is optimalizálni!

És melyik platformot fejlesztették 2021-ben a legnagyobb erőkkel? Az újítások terén ebben az évben egyértelműen az Instagram vitte el a pálmát az alábbiakkal:

  1. már lehet számítógépről is posztolni az instagram.com oldalon keresztül, bár még nincs benne minden funkció
  2. képileg már lehet módosítani utólag a poszton, igaz még csak annyiban, hogy a galériaszerű lapozós bejegyzéseknél törölhetünk a képek közül
  3. megjelent a lehetőség, hogy elrejtsük a kedvelések számát a posztoknál
  4. megjelent a „collab” funkció: két profil együttműködve hozhat létre bejegyzést, így követőtáboruk az adott poszt esetében összeadódik
  5. 10K követő alatt is lehet linkelni a sztorikban a hivatkozásmatrica segítségével
  6. már lehet élő adást időzíteni
  7. a Reels funkció megjelent Magyarországon is, melynek segítségével a TikTokhoz hasonló rövid videók készíthetők az Instán

3. És mi van a Facebookkal?

Nem újdonság, hogy a Facebook kommunikációt érdemes elválasztani az Instagramtól. A Facebook még mindig inkább az információ átadás színtere, jobban működnek a hosszabb mondanivalók, a sales üzenetek. Az Instagram ezzel szemben élmény alapú, azaz a látvány hangsúlyosabb, de egyre inkább előtérbe kerül a véleménynyilvánítás is. A márkák, influenszerek, userek előszeretettel mutatják meg Insta oldalaikon, hogy mi mellett állnak ki, mit képviselnek, ami szintén egy szuper kapcsolódási pont és közösségépítő elv.

Üzleti profilként elengedhetetlen a Facebook pixel alkalmazása, ami adatgyűjtésre és a vásárlói útvonal megfigyelésére szolgál. Segítségével mérhetjük a Facebook hirdetéseink hatékonyságát és fontos információkat tudhatunk meg a célközönségünkről.

Tartsuk fejben, hogy még mindig a videós tartalmak produkálják a legnagyobb elérést, átkattintás, és jó tudni, hogy ezeket az algoritmus is előre sorolja!

4. Jön és jön a TikTok!

Fontos megemlítenünk a TikTok előretörését, amit a közhiedelemmel ellentétben már nem csak a kamaszok használnak. A 30 pluszos, sőt 40 pluszos celebek, influenszerek sorra jelennek meg ezen a platformon, amin még elmondható, hogy kevés a hirdető, így piaci előnyre 2022-ben itt lehet legkönnyebben szert tenni.

5. Storyzni pedig muszáj

Ugye te is észrevetted, hogy egyre több a story? Egyre többen egyre tudatosabban használják, de aki még mindig ódzkodik tőle, az nagy eséllyel nem tudja mikor érdemes alkalmazni. Storyn keresztül leginkább azokkal kommunikálunk, akik már követnek minket, érdeklődnek tevékenységünk iránt. Az aktuális eseményekbe, kulisszatitkokba engedhetünk sztorin keresztük betekintést, így növelve követőink elköteleződését.

Tetszett a cikkünk? Szívesen dolgoznál velünk márkád kommunikációjának építésében? Keress fel minket!