Honti Heni írása

Az online marketing egyik eszköze a hírlevelek küldése, melyek a közhiedelemmel ellentétben nem idejétmúltak, sőt! Nagyon jól támogatja a cég többi marketing eszközét, növelheti a márka reputációját és a potenciális vásárlók számát. Továbbá segít, hogy a vásárlók elköteleződjenek a márkád iránt. A felsoroltak miatt nem szabad félvállról venni, érdemes időt, energiát szentelni egy jó hírlevél stratégia és design összeállítására. Cikkünkből megtudhatod, hogy mire érdemes figyelned a hírlevelezés kapcsán, melyek azok a lépések, amiken érdemes végigmenned mielőtt hírlevelet küldesz.

1. lépés: Hírlevél stratégia átgondolása

Az első és egyben legfontosabb lépés, hogy átgondold, mit szeretnél elérni a hírlevelezés által. Milyen céljaid vannak a levelek küldésével, ki a célcsoportod és, hogy milyen eredményt vársz a levelek kiküldésétől (márka értékének növelése, elkötelezettebb vásárlók, nagyobb számú megrendelés stb.). Érdemes leírnod és félévente-évente újragondolnod, értékelned, hogy valóban relevánsak-e a célok és megfelelő irányba halad-e a vállalkozás az email kampányok által.

2. lépés: Hírlevél küldő eszköz kiválasztása

Második lépésként válassz a céljaidnak megfelelő hírlevélküldő eszközt. Ma már számtalan lehetőség közül lehet válogatni: Mailchimp, HubSpot, Sendinblue, ActiveCampaign… Határozd meg, hogy melyik a legmegfelelőbb a vállalkozásodnak és a stratégiai céljaidnak. Ha csupán tájékoztató jellegű hírleveleket szeretnél küldeni havonta egyszer, akkor érdemes egy egyszerűbb, könnyen kezelhető szoftvert választanod. Ha viszont termékeket illesztenél be, különféle kreatívokkal színesítenéd, automatizációkat építenél a levelekbe, személyreszabott tartalmakat küldenél, akkor választhatsz mesterséges intelligencián alapuló email küldő szoftvert. Érdemes tájékozódnod a szolgáltatók weboldalán a csomagokról, funkciókról, árakról és azután dönts!

3. lépés: Hírlevél lista építése

Rendben, meghatároztad, hogy mi a célod a hírlevelek küldésével. A következő lépés, a hírlevél feliratkozók gyűjtése. Egy saját lista építése időigényes munka, de érdemes foglalkoznod vele, mivel így releváns feliratkozókat gyűjthetsz, akiket érdekel a terméked, szolgáltatásod. Ez a lista a Tied lesz, nem úgy mint például egy Facebook követőbázis. Hírlevél feliratkozóid könnyen válhatnak potenciális vásárlókká.
Gondold végig mit tudsz a feliratkozóknak ígérni, kínálni, és ezt határozottan kommunikáld is.
Ahhoz, hogy a felhasználók könnyen megtalálják a feliratkozási lehetőségeket, használj a weboldaladon feliratkozó formot és tereld ide a célcsoportod Facebook poszttal, hirdetésekkel, valamint nyereményjátékokkal, felugró ablakokkal. Érdemes ezeket alkalmaznod!

4. lépés: Design megalkotás

A design megalkotására fontos, hogy elegendő időt szentelj és a cég brand guide-ja alapján alkosd meg az email templatet. Egy szép, jól strukturált hírlevelet sokkal szívesebben olvasnak a feliratkozók. Hogy milyen egy jó design? Olvasd el a hírlevelekről szóló cikkünk második részét!

5. lépés: Ötletek összegyűjtése

Érdemes már a tervezési fázisban ötletelned, hogy milyen hírlevél tartalmakat szeretnél küldeni. Ezek lehetnek edukációs jellegű tartalmak, termékismertetők, szezonális termék összeállítások, leírás a vállalkozásodról vagy céged munkatársairól. Megjeleníthetsz blog cikkeket, de tehetsz a levelekbe különféle videókat is. Továbbá ne feledkezz meg az ünnepnapokról, küldj levelet halloweenkor, Mikulás ünnepén, karácsonykor, újévkor, húsvétkor vagy akár még Valentin-napon is. Ugyanígy ne hagyd figyelmen kívül az iskolakezdést, az évszakok váltakozását vagy a nyári szünetet sem, melyek kiváló témaként szolgálhatnak.
Írd le egy papírra az ötleteidet, hogy később elő tudd keresni amikor épp kifogytál a kreativitásból. Jól fog jönni segítségképpen!

6. lépés: Automatizációk beállítása

Gondold át, hogy milyen automata leveleket szeretnél küldeni és ennek megfelelően építsd is ki ezeket. Küldhetsz automatikus ún. welcome levelet a feliratkozás után, vagy felköszöntheted a feliratkozót névnapján, születésnapján. A vásárlásokhoz kapcsolódóan és azokat utánkövetve beállíthatsz automatizmusokat, valamint lehetőség van akkor is levelet küldeni, ha valaki már régóta nem vásárolt nálad. Nekik érdemes kedvezményt, kuponkódot biztosítanod, hátha visszatér a vásárlóid közé. Az automatizációktól nem kell megijedni, használatukkal növelheted bevételeidet és rengeteg időt spórolhatsz magadnak.

 

A fenti pontokra való odafigyeléssel létrehozhatsz egy jól működő hírlevél rendszert a vállalkozásodnak, márkádnak, amellyel egy újabb platformon tudsz potenciális vásárlókat gyűjteni. Ha profikra bíznád a hírlevelezést, keress minket bizalommal és levesszük a terhet a válladról!