Emelkednek a költségek, új adózási szabályok lépnek életbe, drágul az élet, a vállalkozásunkat azonban életben kell tartani. Mihez kezd egy magunkfajta vállalkozó egy gazdasági válság küszöbén? Miből spóroljon, mit tartson meg?

Először is ne ess kétségbe. Vállalkozó vagy, a kockázat benne van a pakliban, mióta belevágtál. A játékszabályok most megváltoztak, amihez kénytelenek vagyunk alkalmazkodni. Ez nem azt jelenti, hogy tönkre fog menni a vállalkozásod, hanem azt, hogy teljesen újra kell tervezni.

Tájékozódj megfelelő forrásból a változásokról és a lehetőségekről. Ne alapozz a közösségi médiában terjengő véleményekre, csakis szakemberrel közösen kalkulálj. Ahhoz, hogy megtudd melyik vállalkozási forma megfelelő számodra, vagy melyik adónemet érdemes választanod, csakis könyvelő tanácsát kérd ki.

Ha megvagy ezzel a lépéssel, sajnos messze nincs még kész az újratervezés. Van még pár teendőd. Nézd át, hogy az adózási változásokból adódó plusz kiadásokon kívül milyen egyéb költséged fog még emelkedni várhatóan. Könyvelő díja, iroda költség, beszerzési árak, szállítási díjak stb. Ha már minden szám rendelkezésedre áll, készülhet az excel és az új árazási stratégiád.

Az új árazási stratégia elképzelhető, hogy új célközönséget is vonz magával, előfordulhat, hogy megváltozik az ügyfélköröd is és ezáltal a kommunikációdat is újra kell gondolni attól függően, hogy üzeneteid kikhez szólnak mostantól.

Az új kommunikációs irányhoz új marketingstratégia is szükséges, át kell tekinteni az eddig használt marketingeszközöket és természetesen a marketingre szánt keretet is. Legjobb tanácsunk, hogy most taposs bele igazán a marketing gázpedáljába, láthatónak kell maradni a piacon és előnyt kell kovácsolni a kialakult helyzetből. Ne torpanj meg, lépj egy nagyot előre!