Honti Heni írása
Előző cikkünkben már megismerhetted, hogy hogyan érdemes elkezdeni a hírlevelek küldését. Számtalanszor tapasztaljuk mi magunk is megnyitva az email fiókunkat, hogy rengeteg levelet kapunk. Ezek közül valamelyiket olvasás nélkül, egyből, van amit már olvasás közben, vagy a levél végeztével törlünk is. Hogyan érheted el mégis, hogy leveledet a célcsoportod elolvassa? Mit kell tenned, hogy ne a kukába kerüljön a levél, hanem a feliratkozók elolvassák a tartalmat és lehetőség szerint rendeljenek is a termékedből, szolgáltatásodból? Vagy csak egyszerűen benne maradj az olvasó fejében? Alábbi cikkünkből megtudhatod, hogy mire érdemes odafigyelni a hírlevél küldésénél és, hogy milyen egy jó hírlevél?
Mi történik miután levél érkezett az online postaládánkba? Mit látunk meg először?
A tárgymezőt és az ún. preview text-et vagy más néven előnézeti szöveget. Itt dől el minden. Az olvasó ha érdekes, és a számára releváns, figyelemfelkeltő tárgymezőt lát, akkor nagy eséllyel megnyitja a leveledet, míg ha unalmas, teljesen értéktelen, jelentéktelen a szöveg, akkor azonnal törölni fogja gondolkodás nélkül. Érdemes beírnod a tárgymezőbe egy erős CTA (Call To Action) üzenetet és lehetőleg az akció, kedvezmény mértékét, mivel ezek olyan hívó szavak, amelyek könnyen eredményezhetnek email megnyitást. Lehet a felhasználó kíváncsiságára is alapozni, így írhatsz figyelemfelkeltő, érdekes, akár titokzatos tárgymezőt, hogy megnyissa a levelet és elolvassa. Ezt tudja megtámogatni a preview text, ami az e-mail tárgysora mellett található és betekintést enged az email tartalmába.
A design igenis fontos!
Mi az, ami még megfogja az olvasót? A levél külalakja! Amikor a tárgymező felkelti a feliratkozó figyelmét és megnyitja a levelet, a következő amivel megnyerheted az olvasót, az a levél design-ja.
Szentelj elég időt és figyelmet ennek a kialakítására. Fontos, hogy az email templateje illeszkedjen a cég arculatához, legyen az emailben egy szép fejléc vagy címsor. Válaszd ki a megfelelő betűtípust, melyet utána minden hírlevélben használni fogsz. Kerüld, hogy túl sok betűstílus keveredjen benne, mert az zavaró tud lenni és nem ad letisztult megjelenést!
A szöveg mellett helyezd el a levélben képet, videót vagy gifet, melyek figyelemfelkeltőek és érdekesek lehetnek az olvasónak, továbbá oda vonzzák a tekintet. Valamint, ne feledkezz meg itt sem a CTA-król sem, melyek az olvasót valamilyen cselekvésre próbálják rávenni, ami lehet akár a vásárlás, vagy egy cikk elolvasása.
Kötelező tartalma még a hírleveleknek a levél alján található lábléc, melyben le van írva, hogy miért kapta a a feliratkozó a hírlevelet, továbbá lehetősége van az adatmódosításra és a leiratkozásra is. A cég adatait is ezen a részen érdemes feltüntetni.
Ne feledkezz meg a reszponzivitásról, hiszen ma már sokan nem számítógépen, lapotopon nyitják meg a leveleket, hanem tableten és telefonon. Ezért fontos, hogy olyan designt hozz létre, mely az összes kijelzőn szépen olvasható. Tesztelt mielőtt kiküldöd a teljes listádra.
Legyen érdekes a tartalom!
Hiába írsz egy jó tárgymezőt és készítesz egy szép designt, ha a tartalom, amivel megtöltöd, nem megfelelő. Releváns, érdekes és hasznos témákkal kell megtöltened a leveleket. Edukáld, informáld az olvasókat, vagy adj nekik hasznos tanácsokat. Esetleg mutasd be a cégedet, céged tevékenységét vagy töltsd meg az általad kínált termékekkel, szolgáltatásokkal. Készíts szezonális vagy ünnepnapi leveleket, így legyen külön például karácsonyi, újévi vagy épp húsvéti levél. De készíthetsz termék összeállításokat is az adott hónapnak, évszaknak megfelelően.
Teszteld a kiküldési időt!
Nincs egy egységes álláspont, hogy melyik időpont a legmegfelelőbb a hírlevelek küldésére. Érdemes tesztelni, hogy a feliratkozóid mikor olvassák a legszívesebben a leveleidet. Kipróbálhatsz több napot és időpontot is. A marketing szakma “kedvenc napokként” emlegetik a keddet és a csütörtököt, mivel sok levél megnyitási aránya ekkor a legnagyobb.
Bátran próbálkozz, légy kreatív és írd meg nekünk milyen eredményeket értél el!